Kamp Malzemeleri ve Araç Üstü Çadır

Arabamızı ve araç üstü çadırımızı alıp kamp yapmaya başladıktan sonra yavaş yavaş kamp malzemelerimizi bir araya getirdik. Kamp malzemelerimizi ihtiyaçlarımıza göre alabilmek için zamana yayarak aldık ve hepsinden çok memnunuz. İşte kamp malzemeleri ve araç üstü çadır yazımız!

Bu yazımızda kamp için gerekli malzemeleri; temel kamp malzemeleri, mutfak malzemeleri, elektrik kullanımı ve banyo malzemeleri olarak sınıflandırdık. Hepsiburada kamp malzemeleri listemizden ürünlere de ulaşabilirsiniz.

Temel kamp malzemeleri

Araç üstü çadır

Temel kamp malzemelerinden en önemlisi çadır. Biz kamplarımızı araç üstü çadırımızla yapıyoruz. Çadırımızın modeli Autohome Maggiolina Grand Tour 360 ve çadırımızdan inanılmaz mutluyuz. Kurulumu 1 dakikadan az sürüyor ve her türlü hava koşuluna karşı dayanıklı. Çadırımızla ilgili detaylı bilgiye araç üstü çadır yazımızdan ulaşabilirsiniz. Ayrıca diğer araç üstü çadır modellerini ve markalarını incelemek isterseniz araç üstü çadır incelemesi yazımızı da okuyabilirsiniz.

Güneşlik

Uzun süreli kamplar yapmaya başlayınca çadırın önünde de gölgeli bir alanın olması bizim için önemli hale geldi. Buraya kilimimizi serip üzerine masa sandalyemizi kurarak kamp yerinde de zaman geçirebilmeye başladık. Kullandığımız güneşlik araç üstü çadırımıza uyumlu Autohome’un bir ürünü. Çadırın üzerindeki askılarına takarak bağlantısı yapılıyor. Kurulumu 20 dakika gibi bir sürede tamamlayabiliyorsunuz.

Sandalye

Sandalyelerimizi olabildiğince basit olanlardan seçtik. Fiyat performans oranı olarak baktığımızda çok mantıklıydı. Arabayı ve çadırı ilk aldığımızda bütçemizin çok olmaması nedeniyle böyle bir ürüne karar vermiştik. İki yıldır bir fiil kullanıyoruz, hiçbir sorun olmadı. Katlanabilir oldukları için de az yer tutuyorlar.

Masa

Olmazsa olmaz bir diğer kamp malzemesi ise masa. Biz katlanabilen ve alüminyum gövdeli bir masa seçtik. Hem yükseltilebilir olması hem de bacak boylarının ayarlanabilir olması çok işimize yaradı. Bunun yanı sıra katlandığında çok küçük bir yer kaplıyor. Kamp dönüşünde aracı yerleştirirken genelde araca sığmak zor oluyor, bu yüzden de hep az yer kaplayan ürünleri tercih ettik.

Kilim

Kamplarımızda araç üstü çadırımızın merdivenin olduğu tarafa bir kilim sererek kendimize yaşam alanı oluşturuyoruz. Ayakkabılarımızı da kilimle belirlediğimiz bu alanın dışında tutuyoruz. Böylece rahatça hareket edebiliyoruz. Kilimi seçerken makine de yıkayabileceğimiz tarzda seçtik. Şahane oldu bizce!

Mutfak malzemeleri

Campinggaz – gazlı ocak

İlk aldığımız mutfak eşyası gazlı ocağımız oldu. Campinggaz’dan aldığımız ürün 4 tane tüpüyle beraber geldi. Fiyat performans açısından beğendiğimiz bir ürün oldu. Genelde ızgara türü akşam yemekleri ve sabahları da yumurta ya da menemen yaparak üç tüpü yedi kamp sonrasında bitirdik.

Termos ve mataralar

Kısa süreli kamplara giderken sıcak içeceklerimizi Stanley’nin 1 litrelik termoslarında yanımıza alıyoruz. İki günlük kahvaltılarımız için sıcak çay ya da kahvemiz hazır oluyor, böylece haftasonu kamplarımızda kahvaltı hazırlama süremiz oldukça kısalıyor. Bizde hem beyazı ve yeşil renkli olanları var. Beyaz olanının yüzeyi daha farklı olduğu için boyası aşınabiliyor. Yeşili darbelere ya da sürtünmelere karşı daha dayanıklı.

Bunun yanı sıra uzun süreli yürüyüşlerimizde yanımıza su taşımak için aldığımız mataralardan da çok memnunuz. Biz de hem hakisi hem de sarısı var. Sapları sayesinde taşıması çok rahat oluyor ve görünümlerine de bayıldık.

Buzdolabı

Hem uzun seyahatlerimizin hem de kamplarımızın olmazsa olmazı araç içi buzdolabımız. 38 litrelik iç hacmi, hem 12V hem de 220V’la beslenebilmesi buzdolabının kullanımını kolaylaştırıyor. Ayrıca -10 °C’ye kadar ayarlanabilen sıcaklığı yaz sıcaklarında her zaman soğuk içeceğinizin olmasını sağlıyor.

Kettle

Uzun süreli kamplar yapmaya başladıkça sıcak su ihtiyacımız da artmaya başladı. Sabah kahvaltısında çay ya da kahve olmazsa olmanızsa sıcak su için kettle kamplarınızı kolaylaştıracaktır. Bunun için ufak boyutlu, uygun fiyatlı bir ürün tercih ettik. Bazen kamp yerlerinde de kettle olabiliyor ama güvenmemek lazım.

Tencere – tava

Düşük sac kalınlıklı ve hafif pişirme ürünleri kamplar için kesinlikle önemli ekipmanlardan. Kamp ekipmanı olarak üretilmiş tencere ve tava setleri katlanabilir kulpları ve iç içe geçebilmeleri sayesinde çok daha az yer kaplıyorlar. Ayrıca düşük sac kalınlığı nedeniyle de tenceyi ısıtma süresi o kadar da uzun sürmüyor.

Kesme tahtası

Kesme tahtası, kamp yerlerinde yemek hazırlarken önemli yardımcılardan biri. Küçük ve hafif olmasından dolayı aşağıdaki ürünü tercih ettik. Böylece rahatça işlerimizi halledebiliyoruz.

Bulaşıklık

Kamp yerinde yemeklerimizden sonra bulaşıklarımızı mutfak alanına taşıyıp yıkamak için katlanabilir bulaşıklık çok rahat oluyor. Ayrıca katlanabilir olması sayesinde çok az yer tutuyor.

Emaye bardak – tabak

Emaye bardaklar ve tabaklar mat renkleri ve tarzlarıyla olduk olası hoşumuza gidiyor. Aynı zamanda kullanımları da çok kolay. Bu yüzden emaye bardak ve tabakları biz de kamp ekipmanlarımız arasına kattık. Hem kırılma tehlikesi olmuyor hem de kolayca temizleniyorlar.

Ürün için fotoğrafa tıklayın

Elektrik kullanımı için gerekli kamp malzemeleri

Bizim gibi kamp sırasında buzdolabı ve kettle kullanacaksanız ve elektronik aletlerinizi şarj edecekseniz bu durumda kamp yerinizi elektrik hattının olduğu alandan seçmelisiniz. Kamp yerinizi elektrik hattına yakın olan bir yerden seçmiş olsanız da uzatma kablosuna, üç fazlı çeviriciye, üçlüye ya da koruma kutusuna ihtiyacınız olabilir.

Uzatma kablosu

Uzatma kablosunu biz 25 metreye kadar aldık, ki İsviçre’de kampa gittiğimiz bir bölgede 25 metrelik bu uzatma kablomuz dahi yeterli olmadı. Bu yüzden güvenli tarafta olmak adına daha uzun uzatma kablosu alabilirsiniz.

CE çevirici

Avrupa’daki her kamp yerinde, ana elektrik kutusundaki bağlantılar üç fazlı. Bu yüzden bunları normal 220V’a çevirecek bir adaptöre ihtiyacınız oluyor. O yüzden biz de yaklaşık bir metrelik adaptör aldık.

Koruma kutusu

Üç fazlı adaptörü ve uzatma kablosunu ayrı ayrı alınca, birleşme yerini yağmurdan korumak adına koruma kutularından da aldık. Yağmurlu bölgelerde bağlantı noktasından su almasını engellemek adına mantıklı oldu.

Üçlü çoğaltıcı

Uzatma makaramız uzakta dururken çadırın içine ya da oturduğumuz alana üçlüyle rahatlıkla elektrik çekebilmek için 3 metrelik üçlü çoğaltıcı aldık. Böylece kampta telefonlarımızı ya da bilgisayarlarımızı rahatça şarj edebiliyoruz.

Pilli ışık

Araç üstü çadırımızın içerisinde akşamları kitap okurken pilli ışık çok işimize yarıyor. Portatif olması sayesinde istediğimiz yere asabiliyoruz.

Banyo malzemeleri

Banyo için genelde evde kullandığımız kurutma makinesi, tarak, şampuan gibi ürünleri götürüyoruz. Fakat havlu ve terliklerimizi kamp için özel aldık.

Havlu

Çabuk kuruyan ve çok yer kaplamayan mikrofiber havlulardan aldık. Kesinlikle çok mantıklı bir tercih oldu. Uzun süreli yürüyüşlerden sonra denize gitmek istediğimizde dahi kolayca yanımızda taşıyoruz, hem kapladıkları hacim küçük buna rağmen kurulaması çok iyi, hem de kısa sürede kuruyorlar.

Terlik

Kamp yerlerinde duşları rahat kullanmak için su geçirmeyen Birkenstock terliklerden aldık. Kesinlikle çok rahatlar ve suya karşı dirençleri çok yüksek.

Ürün için fotoğrafa tıklayın

Böylece kamp malzemeleri ve araç üstü çadır yazımızın sonuna geldik!

Ayrıca Konstanz Gezi Rehberi ve Araç Üstü Çadır Kampı, Araç Üstü Çadır, Araç Üstü Çadır İncelemesi ve İsviçre Kamp Rehberi ve İsviçre Kamp Yerleri yazılarımız da ilginizi çekebilir.

Biz Instagram, Facebook ve YouTube‘ta da varız, bekleriz 🙂

Zeen is a next generation WordPress theme. It’s powerful, beautifully designed and comes with everything you need to engage your visitors and increase conversions.